Thursday, December 22, 2011

GataLnye Pompuan ituu..!!!

Doctor :
Patient :

Doctor :

Patient :

Doctor :





NFA..? ( name aku le tu..!!)
Yea..(alamak doc ni macam foreigner je..guLLpp..apa aku nk cakap ni.., eczema.., rashes..,itchy…??? )
So, apa sakit..? ( yess..doc ni bleh kecek melayu la..haha..sambil doc tgk pc die..)
Ehmm…gatal-gatal doc, kat tangan..( sambil tunjukkan tangan aku yg merah2 +  ruam + gatal tu…< malu kott > )
Kat mane..biar saya check ..( sambil ambik torchligt..nk suluh pekebende tah..terang kot bilik die..)
…doc key in data kt pc die..( ‘ALLERGY’ )
Lagi dimana tempat yang jadi macam ini...?
Kat sini pon ade, doc..( sambil angkat lagi lengan baju kurung aku ni..dh nk smpai kt keti_ _ kot...sb kt situ pon ade merah-merah..so, terpakse la tunjuk bukti ..)
...aku pakai deodoran okehh...Rexona..:) 
...< malu gile..tapi terpakse..uhukk> ...
You or other relatives u ade asthma tak..mase you kecik ke..? Dah berapa lame you jadi macam ni.?
Dalam seminggu dua ni, agak gatal melampau..saya ade asthma dulu..tapi dh lame recover dh…paling latest pun taun 2007 kot..
Oo..ok..u ade allergy..ade bela pets x kt rumah u, or kt your room..
You kalo penah ade asthma, memang selalu jadi macam ni..allergy pada habuk2,  bulu binatang, air yang kotor…tempat x bersih..
Ha’ah doc,  air kt kolej x berape bersih ckit kadang2..
You ade gatal2 kt muka, mata or hidung tak..hidung berair ke..?
( doctor key in name ubat kot..aku nampak 2 type ubat je die tulis..)
No…( setakat bersin manje tu adelah…hehehe)
Ok..you kena elakkan tempat yang berhabuk ye..make sure you tak bela pets kat your house...nanti saya bagi ubat krim, kasi sapu kt  tempat sakit..kalau you ade demam ke, rasa x sihat, you come back again ok.. nanti ambil ubat kat depan..
Ok..t.q doc..



Tadi mase kat kaunter pendaftaran, kite dah cakap kt kak kakak nurse yang berbaju hijau tu,... “kak, nk jumpe doktor pompuan ey..”...
Kakak Nurse : angguk kepala sambil tengok kertas yg ade tertera name2 doktor.....
Sampai bilik rawatan, tengok2....Dokter lelaki maa....aishhh..!!!

kalo la Calamine Lotion yang 2 botol tu ..,
ditukar menjadi 2 botol orange juice..
kan sodapp..!!!!
* aku bela ikan je kt rumah, ok.. *
* nampaknye aku kena sapu bilik tiap2 hari ni..!! *
* aku rase, doc tu macam mengula gula kan aku je...sb aku kena gatal melampau akibat banyak makan udang & sotong semenjak dua menjak ni...aku memang jenis yang jarang makan ayam  ckit..sb mama cakap, hati2 makan ayam...takut toke kedai tu beli ayam yang lambak punye ke, beli kat toke cina ke kan...kite tatau cara ayam disembelih..so, syubhah..!!  *
* Ko pikir ko dokter, aku angguk kepale je la hape ko cakap...!!!! *
* Dr.Rizd, ble nk balik Mesia.., bile nk kojo kek spital Somban...?? nt senang i nak mintak ubat kat u...hahahaha...* < Dr. kakak Atul, mintak maap ey..:)  >

No comments:

Post a Comment